Palagruža 2009 – EU090 Expedicija

IOTA: EU090

QSL: via JaNe S57L.

19.7.2009
Zaradi slabih vremenskih razmer je ekipa prispela na Palagružo z enodnevno zamudo.
Pot nas je vodila s trajektom do Korčule. Voznik tovornjaka je bil Rajko S54X, ki nas je na Korčuli razložil in se odpeljal nazaj.

Na trajektu za Korčulo: Vinko S53F, Goran S52P, Brane S56UGB, Rajko S54X, slika JaNe S57L.
Vinko S53F in JaNe S57L pri nalaganju opreme (rotator).
Med vožnjo , smo opremo pokrili, a kljub temu je nekaj stvari zmočilo.

Zaradi premočnega vetra, nismo mogli naprej in smo se usidrali v zalivu na Lastovem, kjer smo prespali v hotelu. Nekateri smo imeli tudi težave s prebavo, kajti na morju je pihalo z 7 boforji.
Zjutraj naprej proti Palagruži in okoli 13 ure se je prikazal zaliv pod Palagružo.

Pa smo prispeli v zaliv pod Palagružo.

Tukaj pa rahel šok, samo zaliv, nikjer pomola. Ni pristanišča, samo plaža. Nato smo izvedeli, da naj bi iz čolna z vitlo prepeljali opremo, ker je bilo morje prerazburkano, smo vso opremo s čolnom prepeljali na obalo. Drugi dan, naj bi jo peljali s čolnom do vitle in navzgor do svetilnika.

Oprema, ki smo jo pustili čez noč kar na obali.
Vinko S53F pred dilemo, kaj vzeti prvo.

Nujno opremo, ena postaja, ena antena in osnovne potrebščine, pa peš v hrib, proti 100 m višjemu svetilniku, kjer smo imeli apartma (50 kvadratov, dve sobi in kuhinja, pa wc s tušem). JaNe S57L je bil posebej divji, z FT1000 pod pazduho je kar odvihral proti vrhu.

Zgornji del poti proti svetilniku.

Na pol poti nas je pričakal osel, ki je poleg nas in svetilničarja, ter kupa kobilic, nekaj maškov in milion pajkov, kuščarjev in …, prebival na Palagruži.

Pogled na zaliv z vrha iz svetilnika

Po prihodu na vrh, nastanitev, dogovor o spalnici in PPS sobi in hitro eno anteno, da se aktiviramo.
Predvideno aktivnost na 7 MHz v večernih in nočnih urah, smo tako izpeljali in poslali v svet signal 9A8ZRS iz Palagruže.

JaNe S57L pri delu.

Drugi dan dopoldne smo na lokacijo s čolnom prepeljali in zvlekli ter prenesli preostanek opreme, ki je ostal ležati na plaži. Ena kilska vrečka kave je bila odprta, saj je galebom preveč dišala. Agregat je bil pretežek za vitlo, ker je bil poln bencina, zato smo ga rzstavili na dva dela zaprevoz navzgor.
Seveda je bila operacija dviganja, kar nevarna, primerna za poškodbe, najbolj pa smo se bali, da bi nam kak kos padel v morje, ker bi tam tudi ostal.

Dvig Kursk (Linear) v posnetku

Glavna oprema je tu, nič nismo pustili v vodi.

Eni so postavljali antene, drugi PPS in do 17 ure smo postavili še nekaj anten za višje bande in delali na 14 MHz.

Levo fazirane vertikalke za 7 MHZ in ECO beam za višje bande

Na vseh frekvenčnih področjih smo delali okoli IOTA frekvenc.
Drugi večer in ponoči smo aktivirali 3,5; 7 in 14 MHz.
Najlepše pa je bilo to, da smo se vsi štirje dobro počutili in z opremo je bilo navkljub transportu vse v redu, delovala je brezhibno.

Veliki in mali neuporaben agregat, ker je povzročal motnje po bandu.

Večji problem je bilo napajanje, v svetilniku je čez dan vse preko akumulatorjev in razsmernika, ki ni omogočal dela niti z 100W postajo, zato smo naredili plan, kako in kdaj koristiti veliki agregat, kajti bencina smo imeli omejeno količino, ki smo jo prinesli v kantah na otok.
Na razpolago smo imeli 200 ur dela agregata in smo se dogovorili, da ga prižigamo takrat, ko smo sigurni v dobre pogoje, da se naredi kar največ zvez. S postajo smo poslušali in ko smo slišali da se band odpira smo pognali agregate in linear.

Seveda, nas je osupnila lepota Palagruže in v vse smeri samo morje brez konca, nekje v megli so se videli obrisi Italijanske obale. Res enkratno, ves prosti čas, smo koristili za kopanje v zalivu kjer smo pristali in fotografiranje ter sprehode po Palagruži. Niti ni tako velika nekaj čez km po dolžini in 300 m po širini, ter 100 m v višino.

Brane S56UGB (uporaben res za vse) pri zasluženem počitku.
Antene v večernem siju.

Delo na vseh področjih je do sobote (do tekmovanja) potekalo od 16.00 popoldne do 04.00 ure zjutraj.
Na 3,5 MHz imamo močne lokalne motnje zato smo tu najmanj aktivni, največ smo delali na 7 in 14 MHz (CW in SSB).

Aktivirali smo še 10, 18, 50 in 144 MHz.
Drugi dan popoldne in zvečer smo naredili preko 2000 QSO

Vegetacija na Palagruži:
Nekaj rastlin in grmovja je, dreves pa seveda ne in se v pripeki nimaš kam skriti, kot v hladno svetilniško sobo apartmaja.

Nekaj več je živalskih vrst, nekatere smo uspeli ujeti v objektiv:

Kratki filmi:

JaNe S57L SSB in Goran S52P CW , Jane S57L SSB PileUp, Jane S57L SSB Goran S52P CW in Brane na UKV.

Temu posnetku pravim smeško, ker od malo stvari, ki smo jih pozabili, je bil najbolj boleč mikrodon za drugo postajo. Rešitev , ki smo jo našli, za mikrofon smo uporabili rezervne slušalke in imeli smo presenetljivo dobro modulacijo. Na posnetku Vinko S53F pri delu s tem mikrofonom. Zraven Goran pripravlja kruh v ozadju pa jene na drugi postaji dela SSB.

Vinko S53F z mic

Slika: JaNe S57L v PileUp na Run postaji.

Frekvence kjer smo delali: +- QRM
CW – 7,030 in SSB 7,060;7,180 MHz
CW – 14,030 in SSB 14,260 MHz
CW – 21,030 in SSB 21,260 MHz
CW – 50,095 in SSB 50,150 MHz
CW – 144,050 in SSB 144,250 MHz

Vinko S53F pri delu na Multi postaji

Zvočni posnetek dela, Vinko S53F med tekmo na Run postaji.

Na 3,5 MHz imamo motnjo 59+10 po celotnem bandu, tako slišimo samo močnejše postaje. Šele kasneje smo ugotovili da je to motnja od razsmernika in se na 3,5 lahko dela, ko je razsmernik ugasnjen. Problem je bil ker je večinoma delal ponoči, pa smo se uspeli za samo tekmo dogovoriti, da so ga ugasnili, mi pa smo svetilnik napajali iz našega agregata.

Nekaj slik anten:

Slika: Vinko S53F na Multi postaji.

PPS:
Run postaja Yaesu FT 2000 + Linear 1kW (home made, dva sta ga nesla s stisnjenimi zobmi, po domače so mu rekli “Kursk”);
Inband postaja Yaesu FT 1000 + home made linear 500W ( včasih samo 400W, glede na band);

Antene:
dipol 3,5 MHz,
dve fazirani vertikalki za 7 MHz,
inverted V za 10 in 18 MHz,
WRTC ECO beam 3 el. za višje bande,
5 el. Yagi za 50 MHz,
9 el. Yagi za 144 MHz.

Vmes je ob 60 obletnici Plovput firme iz Splita, ki nas je tudi pripeljala na Palagružo, Palagružo obiskal predsednik Hrvaške Stipe Mesič. V krajšem razgovoru smo mu pokazali opremo, PPS in antenske sisteme ter opisali namen radioamaterskega dela.

IOTA tekmovanje je za nami
Delo na 80m so delno ovirale lokalne motnje, na 10m pa slabi pogoji, ki tudi na 15m niso bili idealni.

Vzpostavljeno 2800 zvez (povprečje 117 zvez na uro!), kar znese dobrih 8 milijonov točk. Prijetno presenečeni in zadovoljni z rezultatom.

Po tekmovanju smo delo omejili na 5 do 6 ur, zaradi omejitev z gorivom.
Aktivnosti nadaljujemo, ta teden se bomo posvečali tudi digitalnim načinom in UKV.

Seveda je tudi kuhinja odigrala svoje pri dobrem počutju. Res da smo vse pripeljali s sabo, a smo imeli vsega dovolj. Kruh smo dvakrat dnevno pekli, seveda ni boljšega kot da je svež. Hladilna skrinja je bila zabasana, nekaj hrane pa smo shranili v skrinji upravnika svetilnika, s katerim smo se super razumeli.

Za nameček smo spekli tudi pico. V sredini mize, pravkar pečen domač kruh.

Pot nazaj, je potekala brez večjih zapletov. Iz Palagruže ob 13 uri na Korčulo, kjer sta Vinko in Goran komaj dočakala pivo (na Palagruži smo imeli 14 dni samo brezalkoholne pijače). Preloćili smo vso opremo na prikolico s kateri nas je prišel iskat Drago S52F in po večerji v Osorju, krenili proti domu.

Posnetek iz vožnje z ladjo nazaj
Ekspedicija se je srečno vrnila domov. Z delom smo zelo zadovoljni.

V času bivanja na Palagruži smo bili 40% časa aktivni na radijskih frekvencah.

V času od 19.07.2009 do 30.07.2009, smo naredili skupaj 14.142 zvez,  od tega 9.142 unique zvez.
V 121 urah smo naredili v povprečju 116,9 zveze na uro.

Analiza zvez po frekvencah:

15m – 919 QSO
12m – 73 QSO
10m – 286 QSO

Analiza zvez po načinu dela:

CW – 9799 QSO
SSB – 4094 QSO
digitalne – 249 QSO (RTTY in PSK31)

Zahvaljujemo se vsem sponzorjem, posameznikom in organizacijam, ki ste prispevali in omogočili izvedbo te lepe radioamaterske ekspedicije. Posebna zahvala našim voznikom za trud in dobro vožnjo, hvala Rajo S54X in Drago S52F.

od ekipe Goran S52P, JaNe S57L, Vinko S53F in Brane (Dedi) S56UGB.